tisdag 13 september 2011

BusinessWoman!



Jag är egen företagare. En riktig businesswoman, kan man kalla det!
Jag älskar att göra affärer, knyta kontakter och följa upp resultat. I min, eller det gäller nog alla brancher, måste man ha skinn på näsan och våga tro på sig själv. Tro på sin förmåga att förhandla sig fram till en bra deal.
En bra deal, för mig, är när jag tjänar så mycket på affären, och leverantören känner att han tagit för mycket på sina marginaler. Ibland går det, men ibland inte... Men vågar man inte förhandla, är det lätt att man går förlorande ur affären på något sätt. Jag måste tjäna mer på produkten, än vad leverantören gör.. Det är ialla fall mitt mål!


Nyligen sålde jag ett av mina företag och gick med rejäl vinst! Kanske inte i kronor mätt, men i procent. Det är också en framgång!
Det finns många vackra, framgångsrika kvinnor i Sverige och världen. Alla är inte framgångsrika, kapitalt, utan i karriär. Men det är klart; med framgång menar vi olika saker. Det är inte alltid det handlar om pengar!
Framgångsrik kan tex vara, en stor blogg med flera tusen läsare om dagen, en konstnär, en fotograf, när man åstadkommer något och därmed växer som människa.


En riktig businesswoman kan konsten att förvalta sitt kapital och få det att växa. Man spenderar inte i onödan.. Konsten är att vänta in pengarna, innan man handlar. Spara pengar är en konst! Det kräver planering framför allt, och att vi har en buffert ifall något oförutsett inträffar. 
Det finns många finansbolag som skor sig på folks otålighet. Som erbjuder förlängd avbetalning, köp nu och betala om några månader... DE gör en stor framgång på oss konsumenter, för att vi har så svårt att spara först och handla sedan! 


Sammanfattningsvis:
 Den yttersta framgången är att kunna leva det liv du verkligen själv vill leva!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar