måndag 19 september 2011

Cash is King!



Under hösten har jag satt upp en personlig plan, om personlig utveckling. Jag har rannsakat mig själv, och äntligen kommit fram till vad jag vill göra. Jag älskar att vara egen företagare, men det kan även bli mycket ensamt, när man sitter på sitt kontor och inte träffar kunder eller säljare hela tiden. Nu kan jag se fram emot en anställning och ha arbetskamrater runt mig.
Att ha en plan, oavsett vad det gäller, gör det lättare att vara strukturerad. Annars halkar jag lätt in på något sidospår och tappar fokus. Nu har jag min plan, så nu gäller det bara att följa den och hålla tummarna att det går hela vägen.


Eftersom jag älskar att jobba med ekonomi, gör jag i början av året en ekonomisk plan för hushållet. Vi sätter upp olika delmål, tex om vi vill spara till någon resa, eller ett större inköp. Jag vill alltid ha mer pengar i plånboken. :) Men vem vill inte ha det!?
Det kräver ju en del planering och framförallt, hålla nere utgifterna och inte sväva iväg med impulsköp, även om man kan.


 Flasha pengar är inte min melodi, men jag ser att det är många bloggerskor som gärna gör det. De köper märkeskläder, designprylar till höger och vänster. Och jag undrar ibland om de verkligen har råd med allt det där? En del verkar köpa dyrt, enbart för att det ska se bra ut på bloggen. Andra blir sponsrade av olika företag, vilket är världens bästa marknadsföring, man får produkter eller kläder mot att man visar dem på bloggen och länkar till en viss tillverkare eller butik. Som företag är detta väldigt effektivt och billigt, jämfört med en reklamplats.
Mer pengar i plånboken, det handlar om att prioritera bra! Och det försöker jag ta fasta på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar