måndag 19 september 2011

Höst, Fall, Autumn!



Hösten är en underbar årstid! Då tänder vi ljus, dekorerar med färggranna löv, äpplen och annat fint.
Själv älskar jag att gå ut i naturens eget skafferi och plocka gula kantareller och trattkantareller. Trattkantarellerna torkar jag och lägger sedan i fina glasburkar. De pryder sin plats på hyllan i mitt skafferi!


Hösten kan också vara en årstid, då min kropp säger ifrån, att det är dags att varva ner lite. Ofta känner jag mig lite tröttare än vanligt och då känns det skönt att åka in till gymmet och träna något roligt gympass. Kroppen piggnar till av endorfinerna och jag känner mig så tillfreds efteråt.
Jag brukar ändå äta lite extra vitaminer och järn på hösten och vintern, då vi inte får lika mycket sol på näsan.


Om helgen bjuder på en härlig höstdag, med lite sol.. Ja, då är det skönt att packa picknick-korgen och ge sig ut på en promenad. Sätta sig på en parkbänk och ta en kopp kaffe!


Men jag måste säga, att vi är ganska dåliga på att ta till vara på de ljusa stunderna. Vi har så fullt upp i vår vardag och med våra härliga barn, att vi glömmer att njuta av det enkla. Glömmer av vad som faktiskt är gratis! För det finns väl egentligen inget härligare än att ta med sig barnen och hundarna och åka till någon fin slottspark och promenera i ägorna. För att sedan avsluta det hela med en härlig fika på en filt i solen.


Det mina vänner, tror jag bestämt att vi ska göra den kommande helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar