torsdag 29 september 2011

Inredning på mitt sätt!



Jag och de flesta av mina väninnor älskar inredning och mode.
Av något underligt sammanträffande är många av oss egna företagare, framgångsrika och har mer än ett arbete, eller inkomstkälla. De flesta av oss är dock inte av den sorten som strör pengar omkring sig på stort och smått.
Mina nära vänner ger mig en fantastisk inspiration! De har alla olika, men väldigt vackra hem.


Jag gillar att planera mina inköp länge, ibland väntar jag dessvärre för länge... Det har hänt att varan tagit slut, när jag äntligen bestämt mig för att slå till. Men så är vi inga impulsköpare, varken jag eller min man. Det är klart, att ibland kan jag bli totalt förälskad i en sak som jag hittar i en butik. Som tex härom dagen hittade jag den perfekta lampan till vårt vardagsrum! Jag hade utan vidare kunnat slå till där och då! Men jag valde ändå att låta bli.


Istället sätter jag mig och skissar och planerar, antecknar och gör moodboard. Inspirationscollage, samlar jag i en fin anteckningsbok, klädd i svart skinn. Den ser lite exklusiv ut och jag kan ibland skriva en dagboksanteckning om hur jag tänker och planerar. Varvar det sedan med bilder, tapet eller tygprover.
Jag är inte proffisionell, bara genuint intresserad och engagerad. Och framför allt är det väldigt roligt!
Nu en cappuchino...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar