måndag 7 november 2011

Vad gör jag nu?!



På hösten tycker jag att det är väldigt mysigt, med mörkare kvällar och man tänder stearinljus, värmer en kopp tea och slår sig till ro när barnen lagt sig. Det är livskvalitet!


Men mörker har även den effekten på oss, att det gör oss trötta. Man har mindre energi och en del blir nedstämda. Ibland kan tröttheten vara ihållande. Jag tror att det är viktigt att ta vara på ljuset under dagen. Kanske ta en snabb promenad under lunchen och samtidigt få röra på sig lite grann. Solljus ger energi, det vet vi alla.. ändå är det lätt att man blir sittande inne.


Jag tycker det kan vara lite svårt att ta sig upp på morgonen. Jag står inför stora förändringar i mitt liv under denna hösten och vintern. Jag har sålt företaget och ska byta karriär. Det känns både spännande och roligt, men samtidigt skrämmande. Jag vet vart jag vill, men inte riktigt hur jag ska ta mig dit...
Jag är duktig på att hålla humöret uppe inför mina nära och kära. Men ibland känns det svårt att hitta sin väg igen. Det är som att kasta sig in på ny främmande mark!


Helt plötsligt kan jag få oerhört dålig självkänsla och tvivla på min egen förmåga. Och det är de dagarna som är värst! Att sträcka på sig, sticka ut hakan och visa att man inte bara är en i mängden, utan att jag har faktiskt något att tillföra! 


Så till alla er som står inför svåra val; sträck på dig och tro på dig själv! 
en klyscha kanske, men så är det faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar